close
تبلیغات در اینترنت
دستیابی به یک ژست بی عیب و نقص برای عکاسی


فیلمبرداری و عکاسی

http://hamidstudio.rozblog.com/
اینـتر وب اینـتر وب
تبلیغات
تبلیغ در فان تبلیغ در فان
آخرین ارسال های انجمن
دستیابی به یک ژست بی عیب و نقص برای عکاسی
داشتن اطلاعات درمورد نحوه ژست گرفتن مدل، یکی از مهارت های کلیدی برای داشتن تصاویر پرتره قابل قبول می باشد. در این مقاله، درمورد نکات مهم در خصوص ژست گرفتن مدل بحث خواهیم کرد تا بدین طریق بتوانیم عکس های بسیار خوبی به دست بیاوریم. از حالت دست ها و پاها گرفته تا سر و چشم ها، همه و همه را مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

گام 1 : اصول ژست گرفتن مدل
 
عنصر کلیدی برای خلق هر پرتره، ژست و حالتی است که مدل شما در آن عکس خواهد داشت. این وظیفه شماست که مفهوم عکس را به مدل مورد نظرتان انتقال دهید. اکثراوقات تصاویری دیده ام که ژست و نور آن ها خوب بوده ولی مدل با چهره خود مفهوم غلطی را می رسانده و تصویر را به کلی خراب کرده است.
ژست خوب در تصاویر پرتره بسیار مهم است زیرا خطوط و عناصر دینامیکی در فریم عکس ایجاد می کند. اطلاع از روش دستیابی به این مورد مهم، عاملی حیاتی به حساب می آید. سوژه شما نمی داند چگونه ژست بگیرد، دست های خود را چگونه قرار دهد یا چه حالتی داشته باشد؛ سرو سامان دادن به این کار، وظیفه شما به عنوان یک عکاس است. در این مقاله، روش کار را با ذکر نکاتی در مورد ژست گرفتن به شما نشان خواهم داد.

 

گام 2 : پاها
یک قانون در عکاسی پرتره این است که پاها جلوتر قرار می گیرند. روش ایستادن مدل، مشخص می کند که پاها در حین عکاسی راحت هستند یا نه. و یا این که ژست آن ها طبیعی است یا خیر. اگر مدل شما راست و مستقیم در برابر دوربین بایستد، تصویر خوبی به دست نخواهد آمد.
 
در اکثر موارد، پای عقبی باید با زاویه 90 درجه در برابر دوربین قرار بگیرد و پای جلویی باید رو به دوربین باشد. این حالت، مدل را کمی باریک اندام نشان داده و حالت بهتری به ایستادن او می دهد. وقتی که پاها مستقیما در برابر دوربین قرار می گیرند، ژست مدل بسیار تهاجمی به نظر می رسد و در اکثر موارد مورد قبول نیست.

گام 3 : ساق پا و ران ها
 
چیزی که من در مورد ساق پاها شنیده ام این است که : " اگر می شود آن ها را خم کنید، این کار را بکنید". پس هنگام عکس گرفتن راحت بایستید و ببینید که زانو و قوزک پا چگونه خم می شوند تا یک ژست بسازند. زمانی که وزن را بر روی یکی از پاها می اندازید، ران آن پا به سمت خارج متمایل شده و آن پا را برجسته تر و واضح تر جلوه می کند. بعضی از مردم این سبک پرتره را دوست دارند؛ ولی اکثراً وزن را بر روی پاهای عقبی می اندازند، بنابراین ران عقبی مخفی شده و خارج از کادر قرار می گیرد.

گام 4 : دست ها 
 
شاید برخورد با دست ها، مشکل ترین کار باشد. دست ها می توانند موضوعاتی را درمورد مدل شما بیان کرده و حسّ انیمیشن را به ژست بدهند. با توجه به موارد ذکر شده، شما باید اطمینان حاصل کنید که دست ها در عکس زیاد برجسته و نمایان نیستند. به یاد داشته باشید که تمرکز بیننده باید بر روی چهره باشد، پس باید مطمئن شوید که دست ها مقدار بیش از حدی از نور عکس را نمی گیرند، زیرا چشم ها به طور اتوماتیک به درخشان ترین قسمت تصویر جذب می شوند. 
اگر مطمئن نیستید با دست ها چه کار کنید، از دست آن ها خلاص شوید. درست مانند شانه ها، دست ها نیز از نمای پهلو بهتر به نظر می رسند تا اینکه کلّ جلو یا عقب دست پیدا باشد. با این کار، دست ها لاغرتر به نظر رسیده و زیاد برجسته و بزرگ نیستند. اگر دست ها بالای کمر قرار دارند، مطمئن شوید که خم شده اند زیرا در این حالت زیباتر به نظر می رسند. 
اگر دست ها در زیر کمر قرار دارند، می توانید بگذارید راحت باشند و به طور طبیعی آویزان بمانند. هم چنین می توانید دست ها را داخل جیب خود قرار دهید ولی مطمئن شوید که انگشت شصت خود را بیرون از جیب گذاشته اید تا کلّ دست شما مخفی نباشد. شما هرگز مایل نیستید دست ها را در حالت مشت شده قرار دهید زیرا این یکی دیگر از نشانه های تهاجم است. 

گام 5 : نیم تنه بالا
همه درمورد عکس گرفتن پلیس از اشخاص محکوم شنیده اند. در حالی که دوربین ثابت است، شانه ها راحت و افتاده هستند. زمانی که مدل شما راحت در جلوی دوربین ایستاده است، شانه ها پهن ترین قسمت بدن هستند. مدل شما در این حالت نامتناسب، بیش از حد پهن و مربع مانند به نظر می رسد و حالت تهاجمی دارد. 
 
روش اصلاح این مورد، این است که بدن مدل را به آرامی نسبت به دوربین زاویه دار کنیم تا عرض شانه ها کمتر به نظر برسد. در این حالت، مدل شما لاغرتر به چشم می خورد. اگر مدل شما وزن خود را روی پای عقبی انداخته باشد، طبیعتاً شانه عقب وی کمی پایین تر قرار خواهد گرفت و این باعث می شود مدل شما راحت تر باشد. هم چنین، در تمام موارد از قرار دادن شانه ها به صورت افتاده و بدحالت اجتناب کنید، زیرا باعث خراب شدن عکستان خواهد شد. 

گام 6 : سر
 
همین طور که به سمت بالا می رویم، به سر و صورت می رسیم. اگر به مدل بگویید برای عکس یک حالت بگیرد و سپس مشغول تعیین حالت پاها، ساق های پا، ران ها و نیم تنه شوید، فکر می کنید هنوز هم همان حالت را دارد؟ یک قانون برای من، نگه داشتن سر و صورت برای آخر کار است.
برخی از عکاسان مایلند درست در خط دید عکسبرداری کنند و این در اکثر موارد نتیجه بخش است؛ ولی اگر در جستجوی چیزی متفاوت و منحصربفرد هستید، عکسبرداری در سطحی بالاتر یا پایین تر از خط دید مدل را امتحان کنید. می توانید به مدل بگویید بالا، پایین یا به سمت دوربین نگاه کند. گزینه دیگر، نگاه کردن مدل به دوردست است.
در زمان ریلکس بدن، طبیعتاً سر کمی به یک طرف خم می شود. پس زمانی که در جستجوی یک ظاهر طبیعی هستید، به خم کردن سر مدل فکر کنید. اگر سر را کمی به بالا متمایل کنید، بینی کوچکتر به نظر می رسد و گردن کشیده می شود که باعث رفع مشکل غبغب خواهد شد. خم کردن سر به پایین، باعث به وجود آمدن حالتی صمیمی می شود ولی فقط در مورد مدل هایی اثربخش است که بینی نرمال یا کوچک دارند؛ بنابراین نمی تواند برای تمام مدل ها استفاده شود. 
درست مانند شانه ها، چرخاندن سر به حالت سه رخ به شما اجازه می دهد صورت های پهن یا خط فک را باریکتر نشان دهید. اگر مدل شما صورت باریکی دارد، این تکنیک باعث باریکتر و کشیده تر شدن صورت می شود که افکت جالبی نیست.

گام 7 : چشم ها
 
چشم ها قدرتمندترین قسمت پرتره هستند. چشم ها حالت تنظیم شده را می سازند یا خراب می کنند. اگر به مدل بگویید چانه اش را پایین بگیرد، می توانید حالت جذاب تری ایجاد کنید؛ زیرا در این حالت، چشم ها درشت تر به نظر می رسند. قطعاً این تکنیک فقط در حالتی اثربخش است که دهان و ابروهای مدل نیز همان حالت را داشته باشند. 
کلّ صورت باید در یک صفحه قرار داشته باشد تا حالت مدل مغشوش و گیج کننده نشود. می توانید به مدل خود بگویید به بیرون از دوربین نگاه کند، ولی به یاد داشته باشید در این حالت، جلب نگاه ها مشکل تر خواهد بود. مردم می گویند چشم ها دریچه روح آدمی هستند. اگر بتوانید تعیین کنید چشم ها چگونه به نظر برسند، عکس شما قدرتمند خواهد بود.
 
گام 8 : نکات دیگر
در این جا نکات دیگری هست که می تواند به شما کمک کند تا مدل در بهترین حالت به نظر برسد:
1. اگر مدل شما کم مو یا طاس است، از زاویه پایین تری عکس بگیرید تا قسمت کمتری از موها به چشم بیاید و از نورپردازی بر روی موها اصلاً استفاده نکنید. 
2. اگر مدل شما بینی بزرگی دارد، از او بخواهید مستقیماً به دوربین نگاه کند و از زاویه پایین تری عسکبرداری کنید تا بینی او بیش از حد برجسته به نظر نرسد.
3. اگر مدل شما گوش های بزرگی دارد، سر وی را بچرخانید تا فقط یک گوش نشان داده شود. سپس نور را ملایم کنید تا گوش دیگر در سایه ها محو شود و زیاد به چشم نخورد. 
4. اگر مدل شما چین و چروک زیادی دارد، نور را مستقیم به او بتابانید تا در زیر چروک ها سایه ایجاد نشود.
5. همان طور که قبلاً گفته شد، اگر مدل شما غبغب دارد، به او بگویید سر خود را کمی بالا ببرد تا گردن کشیده تر به نظر برسد. هم چنین می توانید نور بیشتری از بالا به مدل بتابانید تا در زیر خط فک سایه ایجاد شده و ناحیه زیر چانه کمتر قابل دیدن باشد. 
6. اگر مدل شما صورت گرد یا چاقی دارد، از او بخواهید صورت خود را به راست یا چپ بچرخاند تا حالت سه رخ بگیرد. هم چنین استفاده از یک نورپردازی نیمه ای با نگه داشتن نیمی از صورت در سایه می تواند به شما کمک کند. 
7. نکته دیگر برای این که مدل شما لاغرتر به نظر برسد، اطمینان یافتن از این است که فضایی میان بازوها و نیم تنه رها کرده اید. اگر بازوها به بدن مدل چسبیده باشند، مدل شما بسیار بزرگتر به نظر خواهد رسید. 

نتیجه گیری

اکنون که تعدادی از نکات اساسی و مهم را در مورد ژست گرفتن مدل فرا گرفته اید، این نکات را امتحان کنید تا مشاهده کنید که چگونه می توانید در عکس های خود از آن ها استفاده نمایید. فقط به یاد داشته باشید که منظم و راست ایستادن در مقابل دوربین نشانه ای از تهاجم بوده و به نظر من اکثر اوقات واقعاً کسل کننده است. 
هم چنین یک ژست طبیعی بهتر از یک ژست خشک است؛ پس سعی کنید مدل خود را در حالتی راحت قرار داده و او را عصبی و نا آرام نکنید. به مدل هایتان اجازه دهید به جای ایستادن در استودیو بر روی صندلی بنشینند. در پایان، در حین عسکبرداری شمارش معکوس انجام ندهید زیرا درست زمانی که می گویید "یک"، مدل شما به طور اتوماتیک لبخند یا حالتی ساختگی و مصنوعی به خود می گیرد. اگر می خواهید عکس شما ظاهری کسل کننده، نمایشی وغیرطبیعی داشته باشد، مختارید ولی اگر من جای شما بودم کارم را بهتر و تمیزتر انجام می دادم!


Having information about how to pose models, one of the key skills for portrait images is acceptable. In this article, we will discuss the main points of the model to pose this way in order to get great shots. Ranging from arms and legs, head and eyes, and all will be discussed.

 

Step 1: pose of the model
 



The key element for the creation of each portrait, pose and mood that the picture will be your model. It's your job to transfer the photos to your model.

Good gesture portrait images is very important because the frame lines and dynamic elements are created. Knowledge of methods to achieve this important case, the crucial factor is considered. Your subject does not know how to pose, how to put your hands or what the case may be, to settle into the job, your job as a photographer. In this paper, we pose the procedure mentioned tips will show you.

 

Step 2: Legs

Portrait photography is one of the front legs are. Method of standing model specifies that the feet are comfortable during shooting or not. Or that gesture, it is normal or not. If your model is right and stand directly in front of the camera, the picture will not come good.

 




In most cases, the hind legs should be at 90 degrees to the camera, front-facing camera should be. In this case, the model shows a slightly slimmer body and better stand up to him. When the legs are placed directly in front of the camera, it looks very aggressive gesture models, and in most cases will not be accepted.


Step 3: legs and thighs
 




What I heard on the legs is: "If you can bend it, you do." So easy to stand when taking pictures and see how the knee and ankle bend to make a gesture. When you throw the weight on one leg, thigh, leg and foot outwards inclined to look more prominent and sharper. Some people like this style portraits, but often put weight on the hind legs, the rear leg is hidden and out of the box.


Step 4: Hands-on
 




Perhaps dealing with the hands, is the most difficult thing. Hands can tell you things about the model and give a sense of animation to gesture. Given the above, you should make sure that the photos are not too remarkable.

If you are not sure what to do with his hands, the hands get rid of them. Just like the shoulders, the hands seem to be the better side view of the front or back of the hand is found. This hands seemed thin and not too large and prominent. If the hands are above the waist, make sure you are bending it in this case look more beautiful.

If the hands are placed below the waist, you can be comfortable and let them hang naturally stay. You do not want to ever put your hands in a fist, because this is another sign of aggression.


Step 5: Bust-up

All of those convicted have heard about the police taking photos. While the camera is fixed, shoulders are relaxed and down. When your model is comfortable standing in front of the camera, shoulders wide part of the body. Your model is inappropriate in this case, too wide and looks like a square and is offensive.

 




Correction method in this case, the model's body is angled slightly towards the camera, we seem less than shoulder width. In this case, your model appear thinner. Also, in all cases of missing and Bdhalt putting shoulders to avoid because they will damage your photo.


Step 6: Head
 




Similarly, the upward move, the head is reached. If your model to take a photo and then set the mode in the feet, legs, thighs and torso if you think your condition is still the same? One rule for me, keeping the head and face for the job.

Can you tell the model above, below or to the side of the camera. Another option, is to look at the long-distance model.

Relax the body, naturally head is bent slightly to one side. So when you're looking for a natural appearance, bent down to think about the model. If you head inclined slightly upwards, the nose looks smaller and the neck is stretched, causing the double chin problem.

Just like the shoulders, allowing you to turn the place into three broad or as narrow jaw line of the show. If your model has a slim form, this technique makes it thinner and more elongated face is not that interesting effects.


Step 7: Eyes
 




The eyes are the most powerful part of the portrait. Eyes set to make or break their case. If his chin down to your model, you can create a more interesting case, because in this case, the eyes look bigger. Certainly, this technique is effective only if the mouth and eyebrows have the same model.

The whole place needs to be put in a state of turbulence model and not confusing. You can tell your model out of the camera, but remember, in this case, it would be more difficult to draw eyes. People say the eyes are the windows of human spirit. If you can determine how your eyes look, your photo will be powerful.

 

Step 8: Other Considerations

Here are some other tips that can help you to look the best models:

1. The model you have less hair or bald from a lower angle shots to lower part of the hair, the eyes and the light comes on, do not use hair at all.

Two., If your model has a big nose, ask him to look directly into the camera and a low-angle imaging to her nose seem too prominent.

Three., If your model has big ears, her head turned to one ear only be shown. Then listen to the gentle light in the shadows disappeared and was not much.

4. The model you have many wrinkles, shine light directly to him under the shade prevents wrinkles.

5., As previously mentioned, if your model has a double chin, tell him to raise his head slightly to look more elongated neck. You can also shine more light on the above model to the jaw line and the chin less visible is the shadow created.

6., If your model has a round face or obese, ask him to turn his face to the right or left, there would be three.

7. Important point for the model you look slimmer, make sure that you leave a space between the arms and torso. If the arms are attached to the body model, your model will look much bigger.



Conclusions







Also better than a gesture, a gesture naturally dry, so try to put your model in a convenient manner and do not make him nervous and irritable. Let your model instead of standing in the studio and sit on the chair. Finally, during the countdown imaging do it right when you say "A", models, or if you automatically smile takes on an artificially contrived. If you want your picture looks dull, dramatic Vghyrtbyy be Mkhtaryd but if I were in your place I would do my job better and cleaner!


ارسال نظر در " دستیابی به یک ژست بی عیب و نقص برای عکاسی "

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی